
Het belang van een goede tandzorg kan niet onderschat worden, en daarom is het goed dat we terecht kunnen bij een professionele en goed gestructureerde praktijk als PriDent te Wachtebeke. Het team is de laatste jaren sterk uitgebreid: het bestaat momenteel uit 9 tandartsen, waarvan 1 parodontoloog, en wordt in januari nog versterkt met een orthodontist. Zij worden bijgestaan door 5 tandartsassistenten om mee alles in goede banen leiden.
Deze groei had uiteraard ook gevolgen voor de infrastructuur: vorig jaar werd de praktijk uitgebreid van 3 naar vijf behandelingsruimtes, en ook op het vlak van telecommunicatie drong een uitbreiding zich op.
Invulling
PriDent had gelukkig reeds eerder geïnvesteerd in de uiterst schaalbare Avaya IP 500 telefooncentrale. Dit stond toe om mits een kleine ingreep de capaciteit verder uit te breiden naar een configuratie van 1 vast toestel en 9 draagbare DECT handsets. In samenwerking met Telenet werd overgeschakeld naar een VoIP connectie. Dankzij een converter kon de bestaande ISDN interface behouden blijven, waardoor de klant kon genieten van de voordelen van VoIP, zonder te moeten investeren in een conversie van de centrale.
Nele Pringels, tandarts en zaakvoerder van PriDent: “We zijn echt heel tevreden met de manier waarop de installatie door Sonal is verlopen. De overlast werd tot een minimum beperkt, en achteraf hebben we een goede uitleg gekregen over de werking van de toestellen.”