Jouw expert in professionele telecommunicatie

Telefonie op maat voor Residentie Eglantier

De kapper, keuken, kinesist of gewoon de buurvrouw even bellen? De bewoners van Residentie Eglantier in Kontich kunnen het tegenwoordig kosteloos en makkelijk. En euh … Daarvoor hoefde de residentie geen nieuwe toestellen aan te schaffen, of grote veranderingen aan te brengen. Kostenefficiënt? Check!

Bij Residentie Eglantier was het dringend tijd voor een vernieuwing van het telefoniesysteem. Enter: Sonal die eentje voorziet op maat van bewoners én medewerkers. En dat zonder de bank te hoeven breken!

Nachtpermanentie altijd bereikbaar dankzij gemoderniseerde telefonie

“Onze residentie had nood aan een gemoderniseerd systeem”, zegt Anthony Chardome, die het dagelijks beheer van de residentie op zich neemt. “Een systeem van vaste telefonie is quasi onmisbaar in een residentie voor de dagdagelijkse werking en voor de bewoners.”

Het nieuwe systeem brengt enkele voordelen met zich mee. Ten eerste is er de integratie van de vaste telefoonlijnen met een draagbaar telefoniesysteem voor de medewerkers. Dit zorgt ervoor dat de (nacht)permanentie steeds bereikbaar is. Hulp voor de bewoners is dus nooit ver weg, waar en wanneer dat nodig is!

Bovendien werd de nieuwe telecomserver geplaatst in een 19” patchrack. Daardoor kon een sanering gebeuren van het voorheen aanwezige kluwen van kabels.

Opgeruimd staat nu dus netjes.

eglantier bridgeroom 160621 15ld

Een efficiënt telefoniesysteem met behoud van bestaande toestellen

Hoewel een nieuw telefoniesysteem geïmplementeerd werd, hebben de bewoners hier amper iets van gemerkt. De oude telefoontoestellen in hun serviceflats konden namelijk hergebruikt worden. En dat brengt een flinke besparing met zich mee – aangezien ze op maar liefst 85 locaties gebruikt werden.

“De bewoners hebben er zo goed als niets van gemerkt – maar wij hebben dankzij Sonal een moderner telefoniesysteem dat up-to-date is en voldoet aan onze noden bij Residentie Eglantier”, zegt Anthony.

Hij is dan ook vooral blij met de efficiëntie van het systeem: “Vroeger moesten we bijvoorbeeld nieuwe bewoners via een omweg in ons telefoniesysteem inschrijven. Nu kunnen we dit in 1-2-3 zelf. Dat is een stuk efficiënter werken, waardoor we meer met de kern van ons werk bezig kunnen zijn!”

Sonal als duurzame partner

Anthony beschouwt Sonal dan ook als een duurzame partner voor de residentie. “We hebben al erg veel met Sonal samengewerkt. Onze vaste contactpersoon heeft altijd snel geschakeld wanneer onze residentie daar behoefte aan had, en de samenwerking verliep altijd probleemloos. Wij zijn een tevreden klant!”

Hulp of advies nodig over telefonie, radiocommunicatie of satellietcommunicatie?

Een project bespreken?
Neem contact op!

This is a staging environment