fbpx

Jouw expert in professionele telecommunicatie

Dankzij VoIP-telefonie is LCL nu overal en altijd bereikbaar!

Onmisbaar voor een datacenter bedrijf? Bereikbaar zijn! Zo ook voor Belgische marktleider LCL. Daarom ging Sonal met hen rond de tafel zitten. Het eindresultaat daarvan? Een schaalbaar en efficiënt VoIP-telefoniesysteem op maat voor een bedrijf dat momenteel in volle groei zit!

Telefonie die mee kan groeien met LCL? Check!

LCL –  dé marktleider op vlak van datacenters en colocatie – exploiteert vijf onafhankelijke datacenters over het Belgische landschap. Zo biedt de organisatie een betrouwbare, veilige en altijd beschikbare omgeving aan waar klanten hun IT-apparatuur kunnen huisvesten en runnen.

Daarnaast kan je bij LCL terecht voor deskundig en neutraal advies op maat van jouw onderneming. Key voor deze organisatie? Altijd en overal bereikbaar zijn. Zo is een vlotte werking verzekerd! Sonal zorgde daarom voor een efficiënt telefoniesysteem op maat.

Daar is Sam Berckmans, IT Systems Manager bij LCL, alvast érg tevreden mee. “Al van toen ik hier 7 jaar geleden begon, werkt LCL samen met Sonal”, vertelt hij. “Dat we gedurende al die tijd bijna verviervoudigd zijn en alsnog voluit voor een samenwerking met Sonal kiezen, getuigt zeker van sterk vakmanschap én een terechte loyaliteit”.

“Van een tiental medewerkers, elk met hun eigen telefoontoestel op een vast toegekend bureau, zijn we naar een future-proof bedrijf geëvolueerd dat ook in sterk veranderende tijden voortdurende bereikbaarheid wil garanderen. Dankzij de telefonie-oplossing die Sonal ons aangeboden heeft, is die missie alvast bereikt!”

VoIP-telefonie dat ook bij telewerk handig is

“Vandaag de dag tellen we 34 werknemers”, vertelt Sam. “Daarvan werkt een groot deel van thuis uit, terwijl de anderen dynamisch op de verschillende locaties van LCL aanwezig zijn. Dankzij onze VoIP-oplossing is iedere medewerker nu vanop eender welke locatie vlot bereikbaar, waardoor we permanent telefonisch onthaal kunnen blijven waarborgen.”

Zoek je een telefoniesysteem aangepast aan telewerken? We helpen je graag!

Gelijkgestemde waarden voor de ideale telefonie-oplossing

“Een goed werkend telefoniesysteem is in onze business niet meer weg te denken”, vindt Sam. “Als datacenter facility is telefonie nog altijd hét communicatiekanaal bij uitstek wanneer er zich onverwachte zaken voordoen.”

“We garanderen ons cliënteel dan ook een 7 op 7-bereikbaarheid. Om die bereikbaarheid te kunnen waarborgen hebben we nood aan een betrouwbare partij die dezelfde waarden hanteert als wij hanteren: straffe kwaliteit, een oplossingsgerichte mentaliteit en altijd een onwankelbaar commitment. In Sonal hebben we zo een partner gevonden.”

Telefonie en data, werelden die altijd in ontwikkeling zijn!

“Doorheen de jaren brachten we voortdurend verbeteringen aan om onze telefonie blijvend te optimaliseren, altijd in overleg met Sonal”, vertelt Sam. “Om onze klant deze voortdurende beschikbaarheid te kunnen aanbieden, bracht Sonal een vernuftig escalatiemodel in voege. Waar we vroeger met de klassieke telefoontoestellen nog belden op een ISDN-lijn, gebeurt dat nu allemaal via het internet en VoIP.”

“Uiteraard kan het ook nu nog steeds voorvallen dat het internet plots uitvalt”, beaamt Sam. “Maar wanneer dat gebeurt, treedt er een failover in werking als back-up. De call wordt dan doorgeschakeld naar ons callcenter dat 24/7 bereikbaar is. Zij contacteren op hun beurt onze mensen via gsm.”

LCL: Altijd en overal telefonisch bereikbaar

“Naarmate ons bedrijf groeide, nam onze capaciteit op elk vlak drastisch toe. Meer klanten, meer interne medewerkers en dus ook een grotere telefooncentrale”, vertelt Sam. “Binnen ons 24/7-verhaal is er daar een grote flexibiliteit nodig, zowel naar installatie als onze medewerkers. Daarom kozen we ook voor Avaya Workplace via Sonal, een softwarepakket dat op elke bedrijfseigen PC of smartphone werd geïnstalleerd. Zo kunnen we vanuit elke locatie vlot onze klanten servicen.”

LCL – tevreden klant van Sonal

Dat LCL erg tevreden is met het eindproduct, en met de samenwerking staat als een paal boven water.“De samenwerking met Sonal verliep altijd bijzonder soepel”, vertelt Sam. “Wij zijn bijzonder tevreden met hen als partner. Onze systemen blijven voortdurend up-to-date en dankzij ons servicepakket mogen we ten allen tijde rekenen op een vlotte service en snelle oplossing.”

Hulp of advies nodig over telefonie, radiocommunicatie of satellietcommunicatie?

Een project bespreken?
Neem contact op!