fbpx

Jouw expert in professionele telecommunicatie

VoIP-telefonie op maat voor Profel

Tijd voor vernieuwing! Ook bij Profel was het na 27 jaar ruim tijd om hun telefonie te vernieuwen. Daarom zorgde Sonal voor een VoIP-telefoniesysteem op maat. Het eindresultaat van deze vernieuwing in hun telefoniesysteem? Al 4 maanden meer functionaliteit en gebruiksgemak voor het personeel van Profel!

VoIP-telefonie: op naar vernieuwing

De Profel Groep bestaat uit een waaier aan productie-eenheden. Ze moffelen bijvoorbeeld aluminium profielen, maar specialiseren zich via Profel Ramen & Deuren ook in het op maat maken van buitenschrijnwerk in pvc, aluminium en hout. Naast de ramen en deuren worden er ook tal van aanvullende producten gemaakt, zoals rolluiken en verluchtingssystemen.

Hun telefoniesysteem werd oud, verschillende technologieën van hun vorige provider werden niet meer aangeboden én daarnaast bood het ook geen efficiënt systeem meer aan voor de gebruikers.. De functionaliteit bestond uit het bellen naar en gebeld worden door, maar van een cloudsysteem was nog geen sprake.

Dit was een teken voor Profel om over te stappen naar een ander soort systeem en dus nieuwere technologie met meer functionaliteit en gebruiksgemak!

Tom Vlassak 768x402 1

Gebruiksgemak & bereikbaarheid

“Wat er net veranderd is, is héél breed om toe te lichten!”, vertelt Tom van Profel. Het gaat hem in essentie vooral om het gebruiksgemak dat Profel nu ondervindt. “Collega’s kunnen nu makkelijk bellen via de computer, waar ze zich ook bevinden! We zijn binnen Profel grotendeels niet meer afhankelijk van vaste toestellen.”

“Dankzij het VoIP-telefoniesysteem, nemen we eigenlijk ons vast nummer mee naar huis”, zegt Tom. “We kunnen nu dus rustig vanuit thuis werken, zonder ons zorgen te maken over de bereikbaarheid, kwaliteit van onze gesprekken en meer. Dit past perfect in onze missie om oplossingen te creëren voor aan een aangenamer dagelijks leven.”

Zoek jij een telefoniesysteem aangepast naar jouw wensen? We helpen je graag!

Een combinatie tussen vaste toestellen en cloud telefonie

Profel koos ervoor om vaste toestellen te behouden op de productieafdeling – vooral voor de interne communicatie. Bijvoorbeeld voor contact met leveranciers en voor de veiligheid van het personeel, indien er hulpdiensten nodig zijn is dit belangrijk.

Die vaste toestellen bij de productieafdeling zitten echter wel in een nieuw jasje. Ze schaften namelijk modernere toestellen van Avaya-partner Sonal aan.

Sonal als beste aanbieder uit de bus

Voor Profel was het een lang traject om de juiste professionele communicatie te vinden. Al snel bleek dat Sonal als beste aanbieder uit de bus kwam toen gekeken werd naar prijs-kwaliteitsverhouding. Profel was overtuigd van de functionaliteit enerzijds en de oplossingen anderzijds die Sonal aanbood. Daarnaast was de voordelige prijs ook een doorslaggevende factor.

Daarnaast beschikken ze over een onderhoudscontract met Sonal waarmee ze hun optimale bereikbaarheid kunnen garanderen. ‘Een onderhoudscontract was voor Profel de beste optie, aangezien bereikbaarheid een heel belangrijk punt is voor het bedrijf”, zegt Tom. “Bij eventuele problemen met het ons telefoniesysteem, staat Sonal 24/7 ter beschikking. Dat is érg handig!”

Profel: érg tevreden Sonal-klant

Profel is zeer tevreden met het gehele voortraject, de aanschaf van hun nieuwe telefoniesysteem én de service die Sonal ook vandaag nog aanbiedt. “Sonal beschikt over een professioneel team bij problemen. We hebben hier al verschillende fijne ervaringen mee gehad indien er problemen opdoken.”, vertelt Tom. “Profel deed bijzonder lang over het traject voor de aanschaf van een nieuw telefoniesysteem, Sonal is geen één moment dwingend over gekomen. Dit was echt heel aangenaam.”

Op zoek naar een VoIP-technologie of andere telefonie op maat van jouw bedrijf? Contacteer ons!

Hulp of advies nodig over telefonie, radiocommunicatie of satellietcommunicatie?

Een project bespreken?
Neem contact op!