fbpx

Jouw expert in professionele telecommunicatie

Hoe verbeter je jouw klantenservice met inbound telefonie?

Snelle en efficiënte klantenservice is essentieel en onderscheidt jouw bedrijf van anderen. Het optimaliseren van je inbound telefonie is dus ook een cruciale stap om jouw bedrijf vooruit te helpen. Met de juiste communicatietools kan je ervoor zorgen dat jouw klanten – of ze nu vragen hebben, ondersteuning nodig hebben, problemen willen oplossen, of klaar zijn om een aankoop te doen – snel en effectief geholpen worden. 

Lang wachten of meerdere keren doorverbonden worden, leidt immers vaak tot frustratie en kan jouw klanten naar de concurrentie drijven. Maar hoe zorg je ervoor dat je inbound telefonie je klantenservice naar een hoger niveau tilt? In dit artikel bieden we je graag de oplossing met enkele essentiële strategieën!

1. Kies voor toegankelijke inbound telefonie die overal beschikbaar is

Aangezien remote work de nieuwe norm is geworden, is het belangrijk dat je team vanaf elke locatie efficiënt kan functioneren. Met de Sonal Cloud softphone kunnen jouw medewerkers via het internet bellen, gewoon vanaf hun pc. Deze eenvoudige, door Sonal configureerbare software, samen met een hands-free headset, zorgt ervoor dat je contactcenter moeiteloos vanaf eender welke locatie kan opereren.

2. Zorg voor de juiste medewerker voor elke oproep

Niets is zo vervelend als voortdurend doorverbonden te worden en steeds opnieuw je verhaal te moeten doen. Om dit te voorkomen, kan je skill-based routing implementeren. Hierbij krijgen medewerkers een score op basis van hun vaardigheden, zoals taalkennis, merkervaring, of technische expertise. 

Dankzij het menu aan het begin van het telefoongesprek, geeft de klant dan bijvoorbeeld meteen aan in welke taal hij wil geholpen worden en welke vaardigheden er bovengehaald moeten worden. De call gaat vervolgens niet naar de eerste, maar wel naar de beste agent voor deze oproep.

vrouw aan het bellen voip
Voice over IP (VoIP) via Sonal Cloud

3. Maak de wachttijd zo aangenaam mogelijk

Het is niet altijd mogelijk om elke oproep onmiddellijk te beantwoorden. Echter, met een warme, gepersonaliseerde welkomstboodschap en regelmatige updates over de wachttijd, kan je ervoor zorgen dat klanten zich gewaardeerd voelen, zelfs als ze moeten wachten. 

Sonal biedt een professionele opnamestudio aan waarin jouw gepersonaliseerde boodschappen professioneel kunnen worden opgenomen.

4. Optimaliseer je communicatieflow

Een helder overzicht van jouw inbound telefonie is essentieel om te identificeren waar verbeteringen mogelijk zijn. Met geavanceerde registratiefuncties kan je elke oproep gedetailleerd volgen, van de identiteit van de beller tot de gemiddelde wachttijd en gespreksduur. Bij Sonal bieden we tevens integratiemogelijkheden met jouw CRM of ERP systeem, waardoor je direct toegang hebt tot klantgegevens bij elke inkomende oproep.

Conclusie

Het verbeteren van jouw klantenservice via geavanceerde inbound telefonie strategieën is niet alleen een stap voorwaarts in het bieden van klantenondersteuning, maar het is ook onmisbaar in de hedendaagse competitieve markt. De strategieën in dit artikel zorgen niet alleen voor een sterke fundering in jouw klantenservice strategie, maar bevorderen ook een cultuur van continue verbetering en klantgerichtheid binnen je bedrijf. 

Met Sonal als jouw partner in telecommunicatieoplossingen, ben je uitstekend gepositioneerd om je klantenservice naar een hoger niveau te tillen en een blijvende indruk te maken op je klanten. Wil je meer informatie over inbound telefonie oplossingen of wil je een samenwerking met Sonal bespreken?

Neem vrijblijvend contact op voor een demo of meer informatie!

Hulp of advies nodig over telefonie, radiocommunicatie of satellietcommunicatie?

Een project bespreken?
Neem contact op!