
Avaya is een van de marktleiders in Unified Communications & Collaborations en Contact Center oplossingen met wereldwijd meer dan 100.000 klanten. Hun hoofdkantoor is gevestigd in de Verenigde Staten, maar hun kantoren zijn verspreid in ongeveer 190 landen. Vanuit de VS veroveren ze stelselmatig de rest van de wereld. We spraken met Leen Cluyts, Channel Manager voor Avaya Belgium. (foto’s: Avaya)
“Ons businessmodel is bijna uitsluitend een channel model: onze eindklant is meestal in contact met één van onze channel partners. In België was Sonal één van de eerste channel partners die Avaya mee op de kaart heeft gezet. We zien in Sonal een heel sterke partner met verregaande expertise op vlak van telefonie. Ookal verandert de technologie en de manier waarop we communiceren en collaboreren heel snel en klinkt pure telefonie daardoor misschien wat achterhaald: we merken voortdurend dat die kennis nog steeds een absolute noodzaak is om projecten tot een goed einde te brengen. Daarom zijn we blij in Sonal een betrouwbare en competente partner te hebben gevonden.”
Telefooncentrale kiezen: Avaya Cloud Office al overwogen?
Avaya Cloud Office “by Ringcentral” voor de volledigheid, ontstond uit een samenwerking tussen Ringcentral en Avaya. Ringcentral is een wereldleider in Unified Communications as a Service en samen met hen bieden wij deze publieke cloudoplossing aan.
Het is een all-in-one applicatie om te communiceren en collaboreren. Je kan ermee bellen, gebeld worden, chatten, mailen, video- of audioconferenties opzetten, en werkgroepen aanmaken om bijvoorbeeld samen met collega’s of externen aan één project te werken.
In deze oplossing zitten ook een aantal basic callcenter-functionaliteiten ingebouwd. Nu zelfs voor de kleinste kmo de customer experience steeds belangrijker wordt, zijn deze functionaliteiten ook in dit segment een vereiste geworden.
Ook analytics zijn standaard inbegrepen in het pakket. Daarmee kan je bijvoorbeeld analyseren hoe de communicatie in jouw bedrijf verloopt en waar nodig een efficiëntieslag doorvoeren. Bovenop al deze functionaliteiten is de oplossing ook gebundeld met connectiviteit, want in de verschillende user packages zijn ook belminuten inbegrepen.
Kortweg: Avaya Cloud Office is een complete all-in-one oplossing om te communiceren en te collaboreren.
Met een telefooncentrale internationaal bellen via voip
Voor bedrijven met internationale sites of ondernemingen die regelmatig bellen binnen Europa, is Avaya Cloud Office een absolute winner. De inbegrepen belminuten omvatten immers al een heel groot deel calls naar Europese landen die aanzien worden als ‘domestic calls’, dus een binnenlands telefoongesprek.
Wie vaak communiceert met andere Europese landen en even de rekensom maakt, zal snel merken dat deze formule behoorlijk kostenbesparend is.
Een ideale telefooncentrale voor de kmo
“Niet enkel wie vaak internationale gesprekken voert, heeft baat bij Avaya Cloud Office. Deze totaaloplossing is uitermate geschikt voor ieder bedrijf dat op zoek is naar een betrouwbaar en veilig alternatief voor een telefooncentrale. De eindeloze mogelijkheden om andere applicaties te integreren maakt Avaya Cloud Office absoluut het overwegen waard.
We hebben klanten in ieder segment en elke grootte-orde, waarbij het aantal gebruikers varieert. Voor iedere onderneming bestaat er een package op maat van hun wensen en doelen, of het nu een bedrijf met 2 werknemers is of eentje met duizenden.
Wat bijzonder handig is, is dat Avaya Cloud Office met één factuur kan komen. Vooral voor multi-site omgevingen zoals bijvoorbeeld retailketens of immokantoren, is deze administratieve vereenvoudiging een mooie surplus.
Last but definitely not least: als jouw bedrijf een fervent gebruiker is van 1 van de honderden applicaties uit de gallery en je wil al je interne processen gestroomlijnd op elkaar afstemmen, is Avaya Cloud Office de ultieme droom. Gedurende de pandemie zagen we een opmars van Microsoft Teams, maar voor externe gesprekken, conferenties of als volledige omgeving blijkt dit toch niet te voldoen. Avaya Cloud Office integreert met Teams. Andere applicaties die hoog ranken op de Belgische verlanglijst zijn Hubspot, Microsoft Dynamics, SugarCRM, Zoho. Wanneer jouw onderneming een op maat gemaakt CRM-pakket hanteert, zijn er altijd API’s beschikbaar om te koppelen met Avaya.
De 5 belangrijkste voordelen van Avaya Cloud Office
- 5 9’s reliability: 5 9’s betekent dat de oplossing minder dan 6 minuten per jaar down kan zijn. Bij Avaya Cloud Office zal je dus nooit voor langer dan enkele minuten onbereikbaar zijn, zoals we het afgelopen jaar bij andere aanbieders wel hebben zien gebeuren. Ook gedurende piekmomenten blijft Avaya Cloud Office stabiel en betrouwbaar. Daarin zijn we uniek als bedrijf.
- De uitgebreide features en functionaliteiten in één enkele app zijn ook zeker een voordeel voor de klant. Je hoeft niet aan telefoniefeatures in te boeten: je krijgt alleen maar extra’s.
- De talrijke out-of-the box integraties met andere applicaties zijn een fantastische manier om iedere onderneming aan efficiëntie te helpen winnen. Avaya Cloud integreert standaard met meer dan 180 verschillende apps: CRM-pakketten, ERP-pakketten, calendars, …
Het volstaat om in Avaya Cloud Office naar de app gallery te gaan en in te loggen met je credentials. Daar ontdek je de talloze apps die naadloos aansluiten op je nieuwe telefoniecloud. - Zoals we hierboven al aanhaalden: de inbegrepen connectiviteit die financieel bijzonder interessant is voor Europese gesprekken.
- Omdat het een public UcaaS oplossing is, hoeft de klant geen rekening te houden met onderbrekingen wanneer er bijvoorbeeld een software upgrade moet gebeuren. Dat gebeurt immers in onze datacenters on-the-fly, terwijl alle processen operationeel blijven. Het enige wat de klant zal merken is dat hij opeens nieuwe features heeft. Er hoeft ook niet voor betaald te worden: updates zijn inbegrepen in de basisprijs.
Avaya Cloud als telefooncentrale kiezen: zo verloopt de implementatie
“De implementatie van Avaya Cloud Office verloopt anders dan onze klanten tot nu toe gewend zijn.
- Van zodra je het contract voor een Avaya Cloud Office oplossing met ons aangaat, word je gebeld door de Avaya Customer Success Manager. Deze heet je welkom en legt uit wat er in de komende dagen of weken zal gaan gebeuren, afhankelijk van de grootte van het project.
- Daaropvolgend wordt er een kick-off call ingepland en ontvang je een e-mail met een aantal belangrijke documenten. Wil je bijvoorbeeld je huidige telefoonnummers geporteerd hebben? In de kick-off call wordt ook afgesproken wanneer de feitelijke implementatie door onze engineer plaatsvindt.
- De implementatie gebeurt altijd remote, er komt niemand ter plaatse, tenzij je daar expliciet om vraagt. In dat geval komen de engineers van Sonal je toestellen fysiek plaatsen en configureren.
- Het laatste onderdeel van de implementatie is een korte training om het systeem te leren kennen. Je krijgt in de package video’s met usertrainingen die je zelf op je eigen tempo kan bekijken en herbekijken wanneer nodig.
Indien gewenst begeleidt Sonal je mee doorheen al deze stappen.
Zodra de implementatie is afgerond, krijg je toegang tot een 0800-nummer, of kan hij tickets loggen op onze support portal. Zowel de customer success manager als Sonal blijven voor jou klaarstaan bij vragen of moeilijkheden. Deze inbegrepen after sales-dienst is een prachtig zesde voordeel aan de Avaya Cloud Office.
Is de Avaya Cloud Office-oplossing iets voor jou, of zoek je nog een geschikte telefooncentrale om internationaal te bellen via voip? Vraag dan een vrijblijvend gesprek aan en ontdek de talrijke mogelijkheden!