Veiligheid en stabiliteit

Sonal Cloud Telefonie

Elk probleem dat ervoor zorgt dat we niet in staat zijn om te telefoneren met onze leveranciers, klanten of collega’s heeft onvermijdelijk impact op onze business.  Bij de keuze van uw provider voor Cloud telefonie is het dan ook belangrijk om zich niet blind te staren op de prijs, maar ook het aspect veiligheid mee in overweging te nemen  Sonal Cloud Telefonie biedt een aantal sterke troeven die het risico tot downtime tot een minimum beperken.

Gedistribueerde datacenters

Sonal Cloud Telefonie maakt gebruik van meerdere datacenters die zich op een aantal strategische locaties in Europa bevinden.  Deze architectuur bied een hoop voordelen:

  • Tijdens uw telefoongesprek maakt het Sonal Cloud Telefonie netwerk automatisch gebruik van het dichtstbijzijnde beschikbare datacenter.
  • De data en functionaliteiten worden automatisch verdeeld over alle datacenters.  Op die manier bent u steeds verzekerd van een stabiel een goed werkend platform.
  • De diverse datacenters zijn in staat om taken over te nemen in het geval er een probleem zou zijn op een van de locaties.  Op geen enkel moment zal uw communicatie hierdoor onderbroken worden.

Cyber hacking

Wie denkt aan cloud, moet jammer genoeg rekening houden met de mogelijkheid tot misbruik en hacking.  Sonal Cloud Telefonie zorgt ervoor dat de risico’s tot een minimum worden herleid.

VoIP is de oplossing om uw belkosten te decimeren, dus zou het des te pijnlijker zijn moest u plots een telefoonrekening krijgen met duizenden Euro’s aan gesprekskosten naar pakweg Albanië, Kazachstan of China.

Sonal Cloud Telefonie monitort voortdurend uw belgedrag, en kan het ingrijpen wanneer er verdachte patronen ontstaan.  Om dit zo efficiënt mogelijk te doen worden hierbij een groot aantal parameters gehanteerd:

  • Oorsprong van uw oproep.
  • Het IP adres van waaruit de oproep wordt geïnitieerd.
  • De duur van het gesprek.
  • De bestemming van uw oproep.
  • Het tijdstip van uw oproep.
  • Het toestel dat wordt gebruikt voor de oproep (mac adres).

Bijvoorbeeld: Als er wordt vastgesteld dat een klant steevast zijn oproepen plaatst met behulp van een Android smartphone, bijna steeds korte gesprekken voert vanuit de omgeving Antwerpen en Brussel, en dit tijdens de kantooruren met gesprekspartners in België, dan is het op zijn minst verdacht te noemen als er met zijn nummer ’s nachts plots uren wordt gebeld tussen Amsterdam en Australië.

Internet panne: wat zijn de gevolgen voor mijn Cloud telefonie?

Wil u weten hoe Cloud telefonie uw bedrijf nog efficiënter kan maken?

Onze telecom consultants denken met u mee en kennen als geen ander de mogelijkheden van Cloud telefonie.
Vul onderstaand formulier in en wij contacteren u voor een vrijblijvend gesprek, 100% op maat van uw behoeften.

  • Het aantal gebruikers binnen uw bedrijf. Deze kunnen gebruik maken van een vast toestel, of bellen via de pc of smartphone (softphone).
  • Gebruikers die, eventueel in combinatie met een vaste toestel, bellen via hun pc, tablet of smartphone. Deze software garandeert een volledige integratie in de centrale, met alle functionaliteiten van een klassiek vast toestel.
  • Hoeveel telefoonnummers heeft uw organisatie?
  • maakt u nog gebruik van een faxservice
  • Uw gegevens